Schovávaná na jistotu

Dlouho jsem se bránila cestovat do arabského světa. Nevěděla jsem, co čekat. Byl to strach z neznáma. Zápisník golfistky, díl. 7

Sama o sobě si myslím, že jsem tolerantní.  Moje kamarádky se mnou souhlasí, i když někdy je to na diskusi. Jsou ale situace nebo prostředí, kde se necítím úplně komfortně. Lidi zahalení v dlouhých hábitech a zarostlí plnovousem ve mně evokují strach a obavy, pocit, že za tou maskou něco skrývají.
Dlouho jsem tiše ignorovala manželův nápad zajít si na golf do Emirátů. Není to daleko a známí, co se nedávno vrátili, byli nadšeni z kvality golfových hřišť a služeb. Je důležité říct, že to byli všichni muži. 
Po dlouhém přemlouvání jsme koupili letenky a vyrazili do Abú Dhabí. Vůbec jsem nevěděla, jak se na dovolenou připravit, bylo to v úplných začátcích, když se ještě běžně do Dubaje nelétalo. Velký boom dovolených začal až později. Netušila jsem, co si vzít na sebe. Předpověď počasí hlásila teplotu nad 30 stupňů C, co pro mě v naší kultuře znamená, že hraju v sukni a triku, sice s límečkem, ale bez rukávů. Také jsme se chtěli koupat a vyrazit ven, poznat kulturu a město. Ale v čem? Do civilu mimo hotel jsem si sbalila dlouhé kalhoty a košile s dlouhým rukávem, přibalila jsem pro jistotu šátek a klobouk. Stejně jsem pak měla zvláštní pocit, že mezi těmi černými burkami v nákupním centru působím jako zjevení.
Hotel byl asi 30 km za městem a měl vlastní hřiště. Tam jsem se cítila bezpečně. U bazénu sice byly místní maminky v burkinách, ale ty seděly u dětských brouzdališť a plaveckému bazénu s barem se vyhýbaly. 
Areál byl veliký a služby pro golfisty byli nastavené tak, že hotelový servis zajišťoval přepravu na recepci golfového klubu. Před hrou pro nás přijel řidič, hezky se manželovi uklonil, popřál krásný den a nastoupili jsme aj s bagama do buginy. Jen pro informaci, ty bagy nejsou úplně nejlehčí. Když nám je na letišti váží, tak ručička ukazuje kolem 16 kilo. Tak nás ten usměvavý řidič po pěti minutách jízdy dovezl do klubu, vyskočil, aby manželovi pomohl s bagem, otevřel mu dveře a spěchal mu co nejlépe posloužit. A mě nechal sedět v autíčku, jako bych ani nebyla. To bylo moc, na to jsem nebyla zvyklá. Manžel si ale všimnul vzniklé situace, sebral řidiči bag a poslal jej, aby se postaral o mě. Ten výraz, na ten nezapomenu.. Jako by ho potrestal a on s očividným sebezapřením šel splnit úkol.  V tom momentě jsem si přísahala, že jsem tady naposled a víc mě sem nikdo nedostane. 
Ale nikdy neříkej nikdy. Hřiště mají nádherné, kuchyň je vynikající a nakupováním můžete vyčerpat sebe, manžela i peněženku. Navštívili jsme místní trhy, ochutnali lokální kafe, fíky i datle a prohlídli si mešitu. Tam jsem si zkusila oblečení muslimských žen. Musím přiznat, že jsem se zahalená do tradičního arabského oděvu najednou cítila bezpečněji a spokojeně jsem si užila nádhernou bílou mešitu při západu slunce. Měla jsem úplně jiný pocit, mnohem lepší, než když jsme projížděli starým městem a hledali prodejce datlí. To jsem v jedné čtvrti raději zůstala sedět v autě.
Jediné, co nám vadilo byli špinavé taxíky. Ale i to úplně vytěsnil úsměvný zážitek, na který když si vzpomenu, tak si říkám, že tohle se jinde ve světě snad ani nemůže stát. Na vzdáleném hřišti jsme čekali na domluvený odvoz. Najednou jen slyšíme tlumené dunění silného motoru. Přijíždějícímu Lamborghini jsme nevěnovali žádnou pozornost, čekali jsme něco většího, kam by jsme se s bagy vešli. A chybka. Z auta vyskočil řidič, představil se jako majitel taxislužby a omlouval se, že mají plno, řidiči nestíhají, tak přijel vlastním vozem. Jestli nám to nevadí. Nevadilo.

Autor: Martina Kotúčová | pondělí 20.12.2021 9:02 | karma článku: 9,50 | přečteno: 197x
  • Další články autora

Martina Kotúčová

Asi se to muselo stát

Je to život a golfisty nešetří. Dokonce ani v jejich oblíbeném prostředí. Bere a neohlíží se. Zápisník golfistky, díl 18.

7.6.2022 v 9:28 | Karma: 7,29 | Přečteno: 137x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Fanynka férové hry

Hrajeme poctivě? Všichni a všude? Jak na golfovém hřišti, tak v osobním životě? Zápisník golfistky, díl 17.

16.5.2022 v 13:26 | Karma: 5,85 | Přečteno: 105x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Volání po rovnosti!

Závist vládne světem. Závidí každý každému. Dokonce i v rekreačním golfu. Zápisník golfistky, díl 16.

2.5.2022 v 12:08 | Karma: 8,45 | Přečteno: 272x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Americké sebevědomí

Když si můžu vybrat, letím raději na východ. Amerika mi moc blízká není. Zápisník golfistky, díl 15.

25.4.2022 v 12:46 | Karma: 12,65 | Přečteno: 553x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Proč dcera nehraje

Svůj první míček odehrála v Austrálii. A rovnou mimo hřiště! Naše dcera golf nehraje. Zápisník golfistky, díl 14.

28.2.2022 v 8:37 | Karma: 6,99 | Přečteno: 190x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 183x
Vydejte se se mnou do světa rekreačního golfu. Nacházím zajímavé příběhy a úsměvné situace, ale i malé tragédie a někdy i smutné konce. Pojďte si zahrát!

Seznam rubrik