Den blbec?

Na golfu a také v životě je moc důležité mít schopnost dokázat se oprostit od negativních emocí. Když ten dar nemáte, tak Vám můžou hezky znepříjemnit hru a někdy i celý den.  Zápisník golfistky, díl 6.

Mám kamaráda, s kterým často hrajeme turnaje. Naše kamarádství prošlo klasickým vývojem.  Z manželova prvního klienta se stal dobrým klientem a z něj časem dobrým kamarádem. Pracujeme oba z domova, tak nás neomezují pevné pracovní doby a můžeme si zajít na hřiště i přes týden. Tak jsme se domluvili a vyrazili si na turnaj na Dýšinu u Plzně. 
To víte, ne vždy se daří a ne každý turnaj se povede. Je to golf, hra je hra a tak jsme oba odjížděli domů lehce zklamaní. Na parkovišti jsme se rozloučili, já jsem vyrazila dřív. Po napojení se na dálnici mi auto nahlásilo první závadu. Slabá baterka. No jo, říkám si, to znám. Cestou, za jízdy, se určitě sama dobije. Zlý odhad, za chvíli se rozsvítila další kontrolka a pak se celý display rozblikal jak vánoční stromeček. V tu chvíli mě s troubením předjel kamarád a zamával na rozloučenou. No jo, mohl mi pomoci, ale ten jeho sporťák by mé SUV asi daleko neodtáhl. Zapnula jsem bezpečností světla, zajela ke kraji a začala řešit situaci. Po krátké úvaze jsem zjistila, že moc možností nemám. Manžel byl úplně mimo hru, protože tady měl šéfa nejvyššího. Další kamarád, který bydlí nedaleko a obvykle pomáhá okamžitě, byl v zahraničí na pracovní cestě. Zákon schválnosti. Zbyl domácí servis, kde mě znají a ochotně vždy pomůžou. Kolikrát jim nechám jenom klíčky od auta a oni se o vše postarají. Majitel to zvedl okamžitě a když jsem mu situaci popsala, vyslal pro mě odtahovku. Čekání jsem si krátila virtuální analýzou své špatné hry a sama sebe uvedla do truchlícího stavu nad zkaženým dnem a nezaslouženou nespravedlností. Pak přijela odtahovka, pán naložil auto a mě a vyrazili jsem směr servis. Asi jsem působila jak hromádka neštěstí, když jsem tak smutně seděla vedle něj.  Hlavou mi hřměla jenom špatná hra a porouchané auto. Den blbec jak z partesu. Tak se mě ten hodný pán zeptal, jestli jsem v pořádku. Řekla jsem mu, že je to den blbec a od rána se to na mě jenom sype. "A copak tak zlého se Vám stalo?" zeptal se. A v tom momentě mi to došlo. Že se chovám jak nevděčná rozmazlená husa. Strávila jsem hezký den pracovního týdne na golfu. Bylo nádherné počasí, fajn turnaj s příjemnými lidmi. A já se teď chystám tomu usměvavému řidiči, co mě právě zachraňoval z potíží říct, že jsem netrefila ránu a utopila míček nebo zkazila putt? Tak mi to ve vteřině prolítlo hlavou, usmála jsem se a nedbale mávla rukou. 
Vzpomněla jsem si u toho na bonmot jednoho spoluhráče z jiného turnaje pro změnu na Albatrossu, kterému se taky moc nevedlo. Vůbec nic si z toho nedělal a svou nezdařilou hru ukončil strohým konstatováním. Prý lepší double bogey na osmnáctce než vstávat v půl páté do Kolbenky.
Nestěžuji si. Byl to přece krásný den.

Autor: Martina Kotúčová | úterý 14.12.2021 8:03 | karma článku: 8,02 | přečteno: 184x
  • Další články autora

Martina Kotúčová

Asi se to muselo stát

Je to život a golfisty nešetří. Dokonce ani v jejich oblíbeném prostředí. Bere a neohlíží se. Zápisník golfistky, díl 18.

7.6.2022 v 9:28 | Karma: 7,29 | Přečteno: 137x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Fanynka férové hry

Hrajeme poctivě? Všichni a všude? Jak na golfovém hřišti, tak v osobním životě? Zápisník golfistky, díl 17.

16.5.2022 v 13:26 | Karma: 5,85 | Přečteno: 105x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Volání po rovnosti!

Závist vládne světem. Závidí každý každému. Dokonce i v rekreačním golfu. Zápisník golfistky, díl 16.

2.5.2022 v 12:08 | Karma: 8,45 | Přečteno: 272x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Americké sebevědomí

Když si můžu vybrat, letím raději na východ. Amerika mi moc blízká není. Zápisník golfistky, díl 15.

25.4.2022 v 12:46 | Karma: 12,65 | Přečteno: 553x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Proč dcera nehraje

Svůj první míček odehrála v Austrálii. A rovnou mimo hřiště! Naše dcera golf nehraje. Zápisník golfistky, díl 14.

28.2.2022 v 8:37 | Karma: 6,99 | Přečteno: 190x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 183x
Vydejte se se mnou do světa rekreačního golfu. Nacházím zajímavé příběhy a úsměvné situace, ale i malé tragédie a někdy i smutné konce. Pojďte si zahrát!

Seznam rubrik