Nejlepší žena

Dozrál čas na první turnaj. Přežila jsem nápor stresu a emocí. Zkušenosti pomalu přibývají.  Zápisník golfistky, díl 3. 

Po získáni tzv. zelené karty, kterou začínající golfista obdrží po absolvování praktické zkoušky na hřišti a testu z golfové teorie a pravidel hry, se musí zaregistrovat v golfové federaci a najít si domovský klub. To mu umožňuje hrát na hřištích doma i ve světě.  Golfista zároveň získává handicap. Ne, v tomhle případě se nejedná o žádné fyzické postižení. Je to číslo, ve zkratce HCP, které udává výkonnostní úroveň každého hráče. Provází ho celým golfovým životem a kvalitou hry se úměrně snižuje. 
A tady je prostor na krátké zamyšlení se nad golfovou numerologií. HCP začíná číslem 54. To je startovní čára, kategorie, kde začínají všichni, ale nikdo se tam nechce dlouho zdržet. Hlavně rychle pryč, protože všichni zkušenější vás vnímají jako zátěž, která hraje spoustu ran a zdržuje hru. Ironií je, že na tom byli kdysi úplně stejně a strašně rychle na to zapomněli.
HCP řeší všichni, a ti, kdo tvrdí že ne, tak tím se to zas nedá úplně věřit. Jako u všeho se nabízí kategorizace. V podstatě se golfisté dělí do dvou skupin. Cílem jedněch je co nejvíc snižovat a dělají pro to hodně. Druhá skupina je jejich opak. Ti jsou zastánci názoru, že je to jenom číslo, které je nikterak nezatěžuje, a hrají si pro radost. S manželem jsme vyrovnaní a báječně se doplňujeme. I když patříme každý do jiné skupiny, máme zhruba stejný HCP. Cesta k němu byla rozdílná. Vůbec nás to neomezuje, naopak, dochází ke spoustě úsměvných situací a k rozdílnému hodnocení jednotlivých ran, o hře nemluvě.
Můj první turnaj na úpravu HCP se konal v Mladé Boleslavi. Týden před turnajem jsem poctivě trénovala, večer jsem vše připravila a ráno jsme vyrazili brzo, aby jsme se vyhnuli dopravním kolonám a dorazili včas. V Boleslavi lilo jak z konve. Po deseti jamkách jsem rezignovala, mokrá do poslední nitky jsem přišla do klubovny, vylila vodu z bagu a zařadila se do fronty u baru, abych po třech hodinách čekání zatleskala vítězům. 
Druhý turnaj se konal na Karlštejně, kde jsme byli  pozváni dovozcem luxusních automobilů. Lilo taky. Již jako zkušená a větrem ošlehaná golfistka jsem zabojovala, s hřištěm a hlavně sama se sebou, a do klubovny jsem přinesla krásných 120 ran. Dnes bych se asi zastyděla, ale tehdy to bylo číslo, které mě vyneslo do nebe a zalilo vlnou blažené euforie. A navíc postavilo na bednu! A aby to bylo úplně dokonalé, vyhrála jsem i ocenění nejlepší žena. Za ten výsledek trochu nepochopitelné ocenění. Pravdou je, že nás tam bylo málo, některé nedošly a ty, které došly, byly z hodnocení stejně vyřazeny, protože zastupovaly pořadatele. Nevadí, nejlepší žena je nejlepší žena. Mám na to papír, první trofej a láhev Moeta. Tu vlastně už ne. Ztrestali jsme ji záhy.
Karlštejn mám moc ráda. Nikdy jsem tam nezahrála špatně a ráda se tam vracím. Aby ne, vždyť jsem nejlepší žena. A úžasné je, že se mi pak tenhle kousek s lepším výkonem a za příznivějších okolností po čase povedl zas. 

Autor: Martina Kotúčová | pátek 3.12.2021 8:34 | karma článku: 6,70 | přečteno: 148x
  • Další články autora

Martina Kotúčová

Asi se to muselo stát

Je to život a golfisty nešetří. Dokonce ani v jejich oblíbeném prostředí. Bere a neohlíží se. Zápisník golfistky, díl 18.

7.6.2022 v 9:28 | Karma: 7,29 | Přečteno: 137x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Fanynka férové hry

Hrajeme poctivě? Všichni a všude? Jak na golfovém hřišti, tak v osobním životě? Zápisník golfistky, díl 17.

16.5.2022 v 13:26 | Karma: 5,85 | Přečteno: 105x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Volání po rovnosti!

Závist vládne světem. Závidí každý každému. Dokonce i v rekreačním golfu. Zápisník golfistky, díl 16.

2.5.2022 v 12:08 | Karma: 8,45 | Přečteno: 272x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Americké sebevědomí

Když si můžu vybrat, letím raději na východ. Amerika mi moc blízká není. Zápisník golfistky, díl 15.

25.4.2022 v 12:46 | Karma: 12,65 | Přečteno: 553x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Proč dcera nehraje

Svůj první míček odehrála v Austrálii. A rovnou mimo hřiště! Naše dcera golf nehraje. Zápisník golfistky, díl 14.

28.2.2022 v 8:37 | Karma: 6,99 | Přečteno: 190x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Nechtěné zbytečnosti

Po Vánocích můžete nevhodné dárky vyměnit nebo dokonce vrátit. Ale co s cenami z turnajů? Zápisník golfistky, díl. 13.

9.2.2022 v 11:34 | Karma: 5,10 | Přečteno: 122x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Golfový slovník

Golf je hra, kde se ctí pravidla a slušnost. Základ je nemluvit sprostě. Zápisník golfistky, díl. 12.

28.1.2022 v 8:09 | Karma: 7,75 | Přečteno: 117x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Pár špatných tipů

Taky se vám někdy stalo, že jste neznámého člověka odhadli špatně, že váš první dojem nevyšel? Zápisník golfistky, díl. 11.

21.1.2022 v 10:58 | Karma: 10,11 | Přečteno: 255x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Gentlemani na hřišti

Vztek je špatný spoluhráč. Když s ním hrajete, často poznáte, jak těžké je mít hru pod kontrolou. Zápisník golfistky, díl 10.

14.1.2022 v 7:42 | Karma: 8,04 | Přečteno: 141x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Španělské intermezzo

Za určitých okolností můžete najít i s cizinci společnou řeč. Španělsky sice nemluvím, ale nevadilo to. Zápisník golfistky, díl. 9.

4.1.2022 v 9:09 | Karma: 7,73 | Přečteno: 109x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Čáry se štěstím

Někdy potřebujete výsledek pracně uhrát. Nebo stačí mít jednoduše štěstí. Závisí na okolnostech. Zápisník golfistky, díl. 8.

28.12.2021 v 11:07 | Karma: 5,92 | Přečteno: 83x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Schovávaná na jistotu

Dlouho jsem se bránila cestovat do arabského světa. Nevěděla jsem, co čekat. Byl to strach z neznáma. Zápisník golfistky, díl. 7

20.12.2021 v 9:02 | Karma: 9,50 | Přečteno: 197x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Den blbec?

Na golfu a také v životě je moc důležité mít schopnost dokázat se oprostit od negativních emocí. Když ten dar nemáte, tak Vám můžou hezky znepříjemnit hru a někdy i celý den. Zápisník golfistky, díl 6.

14.12.2021 v 8:03 | Karma: 8,02 | Přečteno: 184x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Hole in one

Po té jediné ráně touží každý golfista. Často není dopřáno ani profesionálům. Je to o štěstí, ne o zkušenostech. Zápisník golfistky, díl 5.

9.12.2021 v 8:36 | Karma: 8,27 | Přečteno: 162x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Všechno musí být lepší

První golfová dovolená. Vůbec jsem neřešila, kam poletíme. Hlavně pryč od problémů. Zápisník golfistky, díl 4.

6.12.2021 v 8:25 | Karma: 6,98 | Přečteno: 140x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Zelená karta

O golfu jsem nevěděla nic. Ale učím se rychle. Mám před sebou první důležitý úkol. Zápisník golfistky, díl 2.

1.12.2021 v 8:19 | Karma: 7,11 | Přečteno: 164x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Podivný důvod

Jak jednoduché někdy bývá udělat narychlo zásadní rozhodnutí. Mně se to vyplatilo. Mám spoustu zážitků a nových přátel. Zápisník golfistky, díl 1.

30.11.2021 v 8:31 | Karma: 8,22 | Přečteno: 221x | Diskuse| Poezie a próza
  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 183x
Vydejte se se mnou do světa rekreačního golfu. Nacházím zajímavé příběhy a úsměvné situace, ale i malé tragédie a někdy i smutné konce. Pojďte si zahrát!

Seznam rubrik