Zelená karta

O golfu jsem nevěděla nic. Ale učím se rychle. Mám před sebou první důležitý úkol. Zápisník golfistky, díl 2.

O golfu jsem věděla jenom to, že existuje. Má úplně první vzpomínka je spojená s návštěvou přátel mých rodičů v Karlových Varech. V té době trvala cesta přes republiku z východu na západ téměř celý den. Máma udělala svačinu nebo jsme stavěli v motorestu U devíti křížů. Před Vary jsme přejížděli kolem golfového hřiště a já jsem jako malá holka se zájmem nakukovala do toho neznámého prostředí. Pak to byly už jenom krátké příležitostné vstupy v televizi, pár reportáží v sportovním zpravodajství a samozřejmě Tiger Woods. Toho přece musí znát každý. 
Má první tréninková hodina začala nevinně. Po úvodních telefonických dotazech jsem týden po emotivním rozhodnutí a zběsilých nákupech dostala od trenéra praktickou radu, že mám přijít v něčem sportovním. Prý postačí triko, legíny a tenisky! Aha, a co ty oblečky, které to mají všechno na svědomí?
Den D. Vystřízlivění se dostavilo okamžitě. To, co vidíte v televizi, na to zapomeňte, to jsou profesionálové. A ti jsou z úplně jiného světa. Co je v jejich provedení rutina, byla pro mě geniální rána, a ty jejich zkažené bych brala všema deseti. Netrefila jsem prvních pár míčů, ale trenér neztrácel trpělivost, tvrdil, že je to normální. Posledně prý nějaká paní při razantním nápřahu vyrazila holí manželovi zuby. No to mi zas až tak normální nepřijde. Nevím, radši budu chodit dopoledne a sama. 
Vzápětí se však objevil problém spíš estetického charakteru, hluboce usazený v mém podvědomí. Ráda pečuji o zahradu. Kamarádky mi ji závidí a známí a návštěvy nešetří chválou. Založila jsem anglický trávník, pravidelně sekám, provzdušňuji, hnojím, zalévám, odpleveluji a povídám si s ním. V zimě, když mrzne, mají na opečovávanou plochu všichni bez výjimky přísný zákaz vstupu. A najednou je všechno jinak. Trenér řekl, a co řekne to většinou platí, že mám hrát do země a vzít "řízek". Pro negolfisty kus trávového drnu, který vyrve z trávníku moje přesně trefená dokonalá rána. A to bylo na mě moc. Taková degradace trávníku dočasně narušila můj vnitřní klid a dala základ razantnímu rozhodnutí. S okamžitou platností a bez možnosti odvolání byl vydán přísný zákaz tréninku na domácím trávníku a eventuální manželové pokusy o zdokonalování hry v klidu domácího prostředí byly doprovázené osobním dohledem.
Po několika hodinách strávených drilem přišel trenér s pro mě šíleným návrhem opustit bezpečí cvičných ploch a vyrazit na zkušenou do reálného golfového světa.  Byl čas prozkoumat hřiště. Na recepci golfového klubu ve Štiříně nahlásil Tee time, pro negolfisty čas, který máte rezervovaný pro začátek hry, dostala jsem erudované rady a závěrečné pokyny a šlo se na věc. To bylo něco! Krása parkového hřiště, nádherné podzimní počasí a já s mou hrou. Hned na čtvrté jamce jsem zahrála par, zbytek devítky jsem došla se ctí a bez ztráty míče a na závěr mi trenér podal podepsanou score kartu s mým prvním skutečným výsledkem a s nadšeným výrazem v očích pogratulovat ke složení praktické části zkoušky!
Světe div se! Je tady nová golfistka s nadšením začátečníka, neposkvrněná čekajícími nezdary a zároveň nepolíbená euforií příštích úspěchů. Vůbec jsem netušila, do čeho se to řítím...

Autor: Martina Kotúčová | středa 1.12.2021 8:19 | karma článku: 7,11 | přečteno: 164x
  • Další články autora

Martina Kotúčová

Asi se to muselo stát

Je to život a golfisty nešetří. Dokonce ani v jejich oblíbeném prostředí. Bere a neohlíží se. Zápisník golfistky, díl 18.

7.6.2022 v 9:28 | Karma: 7,29 | Přečteno: 137x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Fanynka férové hry

Hrajeme poctivě? Všichni a všude? Jak na golfovém hřišti, tak v osobním životě? Zápisník golfistky, díl 17.

16.5.2022 v 13:26 | Karma: 5,85 | Přečteno: 105x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Volání po rovnosti!

Závist vládne světem. Závidí každý každému. Dokonce i v rekreačním golfu. Zápisník golfistky, díl 16.

2.5.2022 v 12:08 | Karma: 8,45 | Přečteno: 272x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Americké sebevědomí

Když si můžu vybrat, letím raději na východ. Amerika mi moc blízká není. Zápisník golfistky, díl 15.

25.4.2022 v 12:46 | Karma: 12,65 | Přečteno: 553x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Kotúčová

Proč dcera nehraje

Svůj první míček odehrála v Austrálii. A rovnou mimo hřiště! Naše dcera golf nehraje. Zápisník golfistky, díl 14.

28.2.2022 v 8:37 | Karma: 6,99 | Přečteno: 190x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Exposlanec ODS Šťastný, lékař bývalého prezidenta, se pokouší za ANO o návrat

23. dubna 2024  12:26

Pražské ANO ve středu rozhodne, zda zkusí vrátit do nejvyšších pater politiky Borise Šťastného,...

Bezdůvodně napadl děti na zastávce a v tramvaji. Agresora policie dopadla záhy

23. dubna 2024  12:16

Napadení dvou skupin dětí krátce po sobě šetřili v polovině dubna policisté v Praze Řepích. Nejprve...

Kadyrov má nekrózu slinivky, Kreml hledá nástupce, tvrdí investigativci

23. dubna 2024  11:03,  aktualizováno  12:09

Spekulace o zdravotním stavu Ramzana Kadyrova opět přiživil ruský exilový portál Novaja Gazeta...

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:41

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 183x
Vydejte se se mnou do světa rekreačního golfu. Nacházím zajímavé příběhy a úsměvné situace, ale i malé tragédie a někdy i smutné konce. Pojďte si zahrát!

Seznam rubrik